miercuri, 8 iulie 2009

Profetii mici vorbesc despre lucruri mari

Citeam deunazi din cartea lui Zaharia, care este un profet mic, si am gasit urmatoru' pasaj:
Atunci m-am apucat să pasc oile de tăiat, în adevăr cele mai ticăloase din turmă. Am luat două toiege: pe unul l-am numit „Îndurare”, iar pe celălalt l-am numit „Legământ”. Şi am păscut oile.

Am nimicit cu desăvârşire pe cei trei păstori într-o lună: sufletul meu nu-i mai răbda şi se scârbise şi sufletul lor de mine.

Şi am zis: „Nu vă mai pot paşte! Cea care are să moară să moară, cea care are să piară să piară, şi cele ce mai rămân să se mănânce unele pe altele!

Mi-am luat toiagul „Îndurare” şi l-am rupt, ca să rup legământul meu pe care-l încheiasem cu toate popoarele.

Şi când s-a rupt, în ziua aceea, nenorocitele acelea de oi care au luat seama la mine au cunoscut astfel că acesta era cuvântul Domnului.

Eu le-am zis: „Dacă găsiţi cu cale, daţi-mi plata; dacă nu, nu mi-o daţi!” Şi mi-au cântărit ca plată, treizeci de arginţi.

Dar Domnul mi-a zis: „Aruncă olarului preţul acesta scump cu care m-au preţuit!” Şi am luat cei treizeci de arginţi şi i-am aruncat în Casa Domnului pentru olar.

Apoi mi-am rupt al doilea toiag „Legământ”, ca să rup frăţia dintre Iuda şi Israel.

Si am constat ca si atunci cand, aparent, Dumnezeu 'rupe' ceva, in realitatea leaga mult mai strans. In pasaj El rupe toiagul 'indurare' si ce face apoi? Primeste ca plata treizeci de arginti, deci isi jertfeste viata. Apoi cand rupe toiagul 'legamant'..rupand legamantul cu casa lui Israel a facut legamant cu toate neamurile!

Un comentariu:

Ruben spunea...

am citit zaharia , ceva foarte interesant am gasit in capitolul 1 la versetul 8 "Caci asa vorbeste domnul ostirilor:dupa glorie m-a trimis El la popoarele care v-au jefuit,caci cel ce se atinge de voi se atinge de lumina ochilor Lui."
e o promisiune incredibila.