luni, 16 august 2010

Avion cu motor, ia-ma si pe mine-n zbor


Am fost ieri la Transilvaeroshow. Pentru asta m-am trezit de bunavoie si nesilita de nimeni la 8 jumate, am schimbat 3 autobuze si am mers o bucata de drum pe jos. Asta pentru ca am dormit in Racadau si air showul a avut loc in Ghimbav.
Inca de pe drum am vazut doo areoplane executand proba de zbor sincronizat. Chiar si numai zgomotul lor m-a convins pe loc ca a meritat.
Nu mi-a fost foame si nu mi-a fost sete si am ramas profund impresionata de tot.


Un MSX din fibra de carbon. Viteza lui maxima, in zbor orizontal, e 426km/h. Daca nu ma insel, castigatorul air challengului a zburat cu modelul asta.







Ikarus C42 B, cam cel mai popular avion de capacitate mica (2 pers) din Europa. Eu usor si are autonomie mare (un plin are 65l, adica aprox 800 de km de zbor). Viteza maxima e de 185km/h si nu are nevoie decat de 100m pentru decolare.





YAK 52 TW, dezvoltat si imbunatatit dupa YAK 52, care a fost creat pentru antrenarea pilotilor civili si militar, special pentru antrenament si acrobatii. Viteza maxima, in zbor orizontal, e de 450km/h. Este produs in Romania de catre Aerostar. Cool, huh?



Desigur, nu puteau lipsi migiurile (cum zicea un vecin de-al meu, bautor de cerneala). Cu viteza maxima de 2175km/h scoateau un zgomot asurzitor minunat. Adevaru' e ca, daca nu mi-as fii uitat ochelarii acasa si daca in boxe nu s-ar fii matait Shakira si ar fii rasunat 'Take my breath away', as fii crezut ca sunt in Top Gun. Fortele Aeriene Romane au prezentat 3 bucati de MIG 21 Lancer, dintre cele 48 pe care le detine. Se pare ca odata cu 2012 vor veni si alte aeronave de lupta.

4 comentarii:

Alex spunea...

eu stiam altfel: Avion cu motor trage matza de picior

Dudu Vasile spunea...

te rog să ne explici cum ai făcut poza cu migu'. în detaliu. ce tehnică ai folosit. sau măcar ce obiectiv. sau măcar să ne spui de unde ai luat poza :-))

Laura spunea...

stateam asa cuminte pe pajiste la Ghimbav, cu ochii pe cer, si fredonam 'avion cu motor, ia-ma si pe mine-n zbor', cand aud in spatele meu 'nu te iau, ca esti mic si te cheama polonic'. Ma intorc, cu zambetu' circular, si ce sa vezi? Un nene, la vreo 60 de ani, in uniforma militara, zambea. Incepe fara introducere: 'asta cantam si eu cand eram mic si ma uitam dupa avioane. De cand eram mic mi-am dorit sa zbor'. In timp ce inca nu stiam ce sa zic, ma intreaba 'iti place sa zbori?' I-am zis ca nu am zburat decat pe avioane de linie si, normal, nu am pilotat niciodata, dar ca mi-ar placea sa invat si sa devin pilot. Mi-a zis ca el a fost pilot in cadrul Fortelor Aeriene Romane, a iesit la pensie, dar il mai cheama la reprezentatii si m-a intrebat daca nu vreau sa zbor in unul din cele 3 miguri. Am sarit in sus si am zis 'clar!'
Ei, asa am facut poza. Din alt mig.

Laura spunea...

a, si obiectivu' l-am sprijinit pe nas, care era, intre timp, mult mai lung.