duminică, 7 iunie 2009

Studiu de dimineata

Ma foarte dau in vant dupa pilde. Am o placere mare sa gasesc simboluri si sa le interpretez. Evident citesc multe pilde si inventez eu insumi unele, asa stand lucrurile nu am crezut ca o sa pot trece pe langa o pilda fara sa o remarc. Tousi, in dimineata asta am constatat cat de oarba pot sa fiu. Citesc de multa vreme in mod constant din proverbe si am sarit mereu (a se intelege: citit fara interes personal) peste capitolu' 5 si 7. Acolo vorbeste despre un tanar prost care merge la o femeie usoara si comite adulter, pecetluindu-si viata astfel. Azi, citind capitolul 7 mi s-au deschis ochii. Este o pilda in toata regula. Vorbeste despre ispita. Ok, ok, acum creierul tau secularizat o sa zica 'ce ispita bai, sunt in secolu 21! eu sunt un om rational stiu ce sa aleg si o fac folosindu-mi capul.' Si n-ai decat sa spui asa, ispita exista.
Ce am invatat eu:
- Ispita vine (mai de graba sau are mai multe sanse de castig) atunci cand esti neincercat si mai simplut la minte (in sensu ca-ti umpli mintea cu lucruri neprofunde, usoare, superficiale).
- Ispita vine cand treci prin anumite locuri, poate chiar la o anumita ora, adica intri pe terenul ei
- Ispita va fi mereu bine imbracata, seductiv (cornilescu zice 'imbracata ca o curva' dar alte variante explica mai bine)
- Ispita te va imbratisa, te va face sa te simti bine (initial)
- Ispita se va folosi de cuvinte intelepte care te ademenesc si te flateaza

Va provoc sa gasiti si voi alte invataturi. :)

Ce inseamna sa studiezi cu rugaciune..

Niciun comentariu: